Esprits Criminels ConceptForum - Le forum n°1 sur la série!
|
|
| Esprits Criminels dans la presse | |
|
+35Apple Prentimily NTACvic stef hotchner gibson lenem33 leeloo_86 lilou vampiregirl laura1907 lutin Gubbies cm fan nenes fifine Scully Asil lolOw Siimplette Sevnol Téti SD44 lureglo nadia12 solide reideau -Aislinn- Nanouille BlackNight Chooky cell anthony258 Matthew&Mika KaliWeir Manon...Gray Gubler?? Admin 39 participants | |
Auteur | Message |
---|
Invité Invité
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Mar 10 Nov 2009 - 19:10 | |
| Article du 09 Novembre 2009 - Spoiler:
Fear and loathing in Los AngelesSINGAPORE : When I travel, there is one respect in which I am totally Singaporean: I am convinced that every other person on a foreign street is a potential mugger. This, no doubt, is due to years of listening to my mother's "don't put all your cash in one place, clutch your bag tightly, and don't talk to strangers" speech every time I get ready to get away from it all. She has even bought me a "Pervert Alarm". Seriously. So when I found myself in Los Angeles for work, I tried to listen to the little voice of logic that said: "Paranoia is irrational, think happy thoughts." But it was drowned out by the other little voice that kept whispering: "Don't Americans have guns?" As it turned out, I was in very good paranoid company. The cast of "Criminal Minds" - A J Cook, Paget Brewster, Joe Mantegna, Matthew Gray Gubler and Shemar Moore - also suffer from the occupational hazard of a serial killer-oriented imagination. This is perfectly understandable when you have played a criminal profiler in FBI's Behavioural Analysis Unit - studying and anticipating the next moves of the country's most twisted minds - for four seasons and counting. "Just within the first six episodes, I have seen three classes of serial killers I've never even heard of," said A J Cook, who plays Agent Jennifer "J J" Jareau, of this new fifth season. There is even a "Criminal Minds" spin-off in the works. No details yet, but Matthew Gray Gubler, who plays Special Agent Dr Spencer Reid, is hoping it will be a comedy. After all, even serial killers have a sense of humour, don't they? A J COOK | AGENT JENNIFER 'J J' JAREAU Does being on the show make you extra wary of strangers? Even though most of the cases are based on real cases, I have to play this mind game where it's not real and ignorance is bliss. If I think about it too much, I'll get freaked out and wouldn't be able to sleep at night. I think I'm a little more aware of the sickness of the world. Hopefully I will be able to protect my family a little more and be on the lookout for the crazies. It's horrible because we're not supposed to profile people, but I can't help it now when I'm out, especially if I have my (one-year-old) son. I'm like, 'That person looks kind of creepy', and 'That person is acting weird'! When was the last time you wanted to kill someone? Have you driven around LA? (Laughs) MATTHEW GRAY GUBLER | SPECIAL AGENT DR SPENCER REID What should I do if I met a serial killer? Never go to a second location with a kidnapper because you will be killed. If they're like, 'Get in the car, I'm not going to kill you' - you are going to get killed. Don't get in the car. Don't get in the trunk, ever. If you do get in the trunk, there is a tail light. Punch it out and stick your arm out. F***ing serial killers are such d**ks. Fire-starting, bed-wetting and killing small animals - those are all precursors that I think 98 per cent of serial killers do before the age of 15. So if you go on a date with a guy and he tells you, 'By the way I was wetting my bed and starting fires' ... And if he is killing small animals at the dinner table - bad guy to be on a date with. PAGET BREWSTER |SPECIAL AGENT EMILY PRENTISS Do you find yourself profiling people on the street? Yeah. I've actually had to let that go because it will drive you crazy. But if I go to (the gas station), I'm sitting there watching people, going, 'Well, I can tell by the indent on the left ring finger that he was married, probably recently divorced.' Have you always had an interest in criminology? I got the show because I knew everything! I started in this business doing a talk show in San Francisco in '94, and I had a stalker who was extremely violent. He broke into the TV studio with knives and I was locked in a bathroom. It was terrifying and I started reading about stalking and about sociopathology. So I was paranoid for a long, long time - but it got me this job and I love this job! Was it worth being stalked? Oh, not really - but I'm going to try to make it sunny! SHEMAR MOORE | SPECIAL AGENT DEREK MORGAN Both you and Matthew used to be models. Do you guys face off about who's hotter? Matthew actually made money that counted. Matthew is so pretty he's almost a girl. Modelling was something that I got into because I just didn't want to wear a suit and tie for a living. Because of my sports schedule (in high school), I couldn't get a full-time job (to help his single mother out) - so I got into modelling. But I was such an athlete that my legs were too big, my butt was too big. So, I might have been cute by the pool and the girls might have been like, 'Hi'. But when you'd take my picture, I looked like a chubby monkey. So to answer your question, if there was a competition, I'd like to think I've got a little swag, but he's got me beat in the pretty department. JOE MANTEGNA | SPECIAL AGENT DAVID ROSSI Why do you think the show is so popular, and what can we look forward to next? I would like to think of our show as a thinking man's crime show, in the sense that it is not just a shoot-them-up. We get into some pretty heavy detail. And then just the chemistry of the people. One of the benefits when Mandy Patinkin left ... was that it forced the show to examine itself and say, 'How much of a star-driven vehicle is the show?' And I think we discovered it wasn't a one-man band - it's a total ensemble and every character has a real identity. Criminal Minds is available on demand through SingTel mioTV's Season Pass. For details, visit www.singtelustv.com or call 1800-555 6000. http://www.channelnewsasia.com/stories/entertainmentfeatures/view/1016904/1/.html
Qui se lance dans la traduction? |
| | | solide Élève à Quantico
Nombre de messages : 76 Date de naissance : 31/10/1969 Age : 55 Date d'inscription : 24/06/2008
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Mar 10 Nov 2009 - 19:26 | |
| voila la traduction pas par moi mais j ai essayer avec google Peur et dégoût à Los Angeles SINGAPOUR: Quand je Voyage, il ya un respect dans laquelle je suis totalement de Singapour: Je suis convaincu que toute autre personne dans une rue étrangère est un agresseur potentiel. Ceci, sans doute, est due à des années d'écoute de ma mère "ne mettez pas tout votre argent liquide en un seul endroit, embrayage votre sac hermétiquement, et ne parle pas aux étrangers" discours à chaque fois que je m'apprête à vous éloigner de tous. Elle a même acheté un "Pervert alarme». Seriously. Alors, quand je me trouvais à Los Angeles pour le travail, j'ai essayé d'écouter la petite voix de la logique qui a déclaré: «La paranoïa est irrationnel, penser de façon heureuse. Mais il était noyé par la petite voix que d'autres chuchotent conservé: «Ne pas les Américains ont des fusils? Comme il s'est avéré que j'étais en compagnie paranoïaque très bon. The cast of "Criminal Minds" - AJ Cook, Paget Brewster, Joe Mantegna, Matthew Gray Gubler et Shemar Moore - souffrent également du risque professionnel d'un serial killer-imagination orientée. Ceci est parfaitement compréhensible si vous avez joué un profileur pénale en analyse comportementale du FBI Unité - étudier et anticiper les prochains mouvements des esprits les plus tordus du pays - pour les quatre saisons et le dépouillement. «Juste au cours des six premiers épisodes, j'ai vu trois catégories de tueurs en série, je n'ai jamais entendu parler,» a déclaré AJ Cook, qui joue l'agent Jennifer "JJ" Jareau, de cette cinquième saison nouvelle. Il ya même un "Criminal Minds" spin-off dans les travaux. Pas de détails encore, mais Matthew Gray Gubler, qui joue l'agent spécial Dr Spencer Reid, espère que ce sera une comédie. Après tout, même les tueurs en série ont un sens de l'humour, n'est-ce pas? A Cook J | Agent Jennifer 'J J' Jareau Le fait d'être à l'émission de vous méfier d'appoint des étrangers? Même si la plupart des affaires sont fondées sur des cas réels, je dois jouer à ce jeu de l'esprit où il n'est pas réel et l'ignorance est une bénédiction. Si j'y pense trop, je vais avoir paniqué et ne serait pas capable de dormir la nuit. Je pense que je suis un peu plus conscients de la maladie du monde. Espérons que je serai capable de protéger ma famille un peu plus et être à l'affût de ces dingues. C'est horrible, parce que nous ne sommes pas censés le profil de gens, mais je n'y peux rien maintenant, lorsque je suis sorti, surtout si j'ai mon (one-year-old) fils. Je me dis: «Cette personne regarde genre trop glauque», et «Cette personne agit weird! À quand remonte la dernière fois que vous vouliez tuer quelqu'un? Avez-vous conduit autour de Los Angeles? (Rires) Matthew Gray Gubler | AGENT SPÉCIAL Dr Spencer Reid Que dois-je faire si je rencontre un tueur en série? Ne jamais aller à un second emplacement avec un preneur d'otage parce que vous serez tués. Si ils sont comme des «Monte dans la voiture, je ne vais pas vous tuer '- vous allez vous faire tuer. Ne pas mettre dans la voiture. Ne pas mettre dans le coffre, jamais. Si vous ne recevez dans la malle, il ya un feu de queue. Punch-le et coller vos bras vers l'extérieur. F *** ing tueurs en série sont telles d ** ks. Allumage du feu, de l'énurésie et de tuer de petits animaux - ce sont tous les précurseurs que je pense que 98 pour cent des tueurs en série faire avant l'âge de 15 ans. Donc si vous allez à une date avec un gars et il vous dit: "Par la façon dont j'ai été mouiller mon lit et mettre le feu» ... Et si il tue les petits animaux à la table du dîner - Guy mal d'être à une date avec. Paget Brewster | SPECIAL PRENTISS EMILY AGENT Vous trouvez-vous le profilage des personnes sur la rue? Ouais. En fait, j'ai dû laisser aller parce que ce sera vous rendre fou. Mais si je pars à (la station essence), je suis assis là à regarder les gens, aller, 'Eh bien, je peux dire par le tiret sur l'annulaire gauche, qu'il était marié, sans doute, divorcé depuis peu. Avez-vous toujours eu un intérêt à la criminologie? J'ai eu le spectacle parce que je savais tout! J'ai commencé dans ce métier fait un talk-show à San Francisco en '94, et j'ai eu un harceleur qui a été extrêmement violente. Il a fait irruption dans le studio de télévision avec des couteaux et j'ai été enfermé dans une salle de bains. C'était terrifiant et j'ai commencé à lire sur le harcèlement criminel et environ sociopathology. J'ai donc été paranoïaque pour longtemps, très longtemps -, mais il m'a fait cette offre, et j'adore ce métier! Était-ce la peine d'être traqué? Oh, pas vraiment - mais je vais essayer d'en faire ensoleillé! Shemar Moore | AGENT SPÉCIAL Derek Morgan Vous et Matthew utilisé pour servir de modèles. Do you guys s'affronter pour savoir qui est plus chaude? Matthew effectivement gagné de l'argent qui compte. Matthieu est si jolie qu'il est presque une fille. La modélisation a été quelque chose que je me suis mis parce que je ne voulais tout simplement pas de porter un costume et une cravate pour vivre. En raison de mon horaire de sport (à l'école secondaire), je ne pouvais pas obtenir un emploi à temps plein (pour aider sa mère célibataire out) - alors je suis entré dans la modélisation. Mais j'étais un athlète que mes jambes étaient trop gros, mes fesses était trop gros. Ainsi, j'aurais pu être mignon à la piscine et les filles aurait pu être comme, 'Salut'. Mais lorsque vous souhaitez prendre ma photo, je ressemble à un singe joufflu. Donc, pour répondre à votre question, s'il y avait une compétition, je veux croire que j'ai obtenu un butin de peu, mais il me suis fait battre dans le département jolie. Joe Mantegna | AGENT SPÉCIAL DAVID ROSSI Pourquoi pensez-vous que le spectacle est si populaire, et que pouvons-nous nous réjouissons de la prochaine? Je voudrais penser de notre spectacle comme le montrent le crime un homme qui pense, en ce sens qu'il n'est pas juste un shoot-them-up. Nous entrons dans le détail est assez lourde. Et puis vient la chimie de la population. L'un des avantages quand Mandy Patinkin gauche ... est qu'il contraint les montrer à examiner elle-même et dire: «Combien d'une étoile de véhicule à moteur est le spectacle?" Et je pense que nous avons découvert qu'il n'était pas un one-man band - c'est un ensemble total et chaque personnage a une véritable identité. Criminal Minds est disponible sur demande par le biais Season Pass SingTel mioTV's. Pour plus de détails, visitez www.singtelustv.com ou composez le 1800-555 6000. http://www.channelnewsasia.com/stories/entertainmentfeatures/view/1016904/1/.html | |
| | | nadia12 Agent Fédéral
Nombre de messages : 184 Date de naissance : 26/06/1976 Age : 48 Personnage préféré : JJ HENRY HOTCH WILL Loisirs : Tennis Date d'inscription : 18/10/2007
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Lun 16 Nov 2009 - 22:35 | |
| | |
| | | reideau Incendiaire
Nombre de messages : 1099 Date de naissance : 07/01/1972 Age : 52 Personnage préféré : reid Date d'inscription : 07/09/2009
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Mer 18 Nov 2009 - 9:16 | |
| - nadia12 a écrit:
merci nadia dites-donc, en effet ça ne soulève vraiment pas l'enthousiasme cette histoire de spinn off ! | |
| | | lureglo Incendiaire
Nombre de messages : 1371 Date de naissance : 28/05/1979 Age : 45 Localisation : département des sciences du comportement BAU a Quantico Virgainie avec toute l'équipe Personnage préféré : Le beau agent AAron Hotchner Date d'inscription : 17/08/2006
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Mer 18 Nov 2009 - 14:04 | |
| Quelqu'un s'arais traduire car l'angnlais 'est pas encore ca lolMerci d'avance | |
| | | SD44 Incendiaire
Nombre de messages : 1085 Date de naissance : 02/10/1977 Age : 47 Personnage préféré : Aaron Hotchner Date d'inscription : 23/09/2009
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Mer 18 Nov 2009 - 14:55 | |
| Imitation peut être considérée comme une sorte de reconnaissance, mais dans le cas du spin off de CM, prévu pr le printemps sur CBS, cela peut déclenché une envie professionnelle. "Nous n'allons pas sauté de joie pr cela" reconnait AJC. Nous sommes un petit peu jaloux, c'est le comportement typique d'un acteur: "Regardez moi!" Chris Mundy, producteur de CM, est régulièrement sollicité pour détailler ce spin off prévu pour février mais aucun acteur n'a encore été nommé. " Nous ressentons une légère peur" ajoute AJC " Vont-ils prendre les histoires écrites pour nous ?" Nous ne voulons pas qu'ils mettent leur énergie dans quelqu'un d'autre que nous." TG est désorienté par les prémices de ce spin off. Cette série originale est basée sur le fait qu'il n'y a qu'une seule unité BAU au FBI. " Je fonctionne avec l'impression que nous sommes les seules" dit il. " Nous faisons cela, donc cela fait que nous sommes spéciales !" Mais le spin off suggère qu'il y est une autre BAU existante. " La plupart du temps, je pense que les spins off sont des "récupérateurs" qui capitalisent tt ce pour quoi nous avons travaillé!" dit TG." Mais parfois ils ont été bons...donc souhaitons le meilleur!" Voilà c'est du à peu près !! | |
| | | Téti Agent de Liaison
Nombre de messages : 733 Date de naissance : 07/05/1991 Age : 33 Localisation : Dans l'avion de The Expendables Personnage préféré : Hotchner Date d'inscription : 26/09/2009
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Mer 18 Nov 2009 - 15:15 | |
| Merci SD44 pour latrad. !! (et merci Reideau pour l'original !!)
Ce Thomas toujours sympa même quand il n'est pas content !!J'espère sincèrement que leur spin off fera un gros gros bid !!! | |
Nombre de messages : 1099 Date de naissance : 07/01/1972 Age : 52 Personnage préféré : reid Date d'inscription : 07/09/2009
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Mer 18 Nov 2009 - 15:32 | |
| - Téti a écrit:
- Merci SD44 pour latrad. !! (et merci Reideau pour l'original !!)
c'est pas moi mais nadia qu'il faut remercier | |
| | | Sevnol Agent Fédéral
Nombre de messages : 289 Date de naissance : 08/09/1993 Age : 31 Personnage préféré : Hotch Loisirs : CM, séries US, Totoshop (quand je suis inspiré) ^^ Date d'inscription : 15/09/2009
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Mer 18 Nov 2009 - 17:33 | |
| Je suis un peu comme AJ Cook, moi j'ai vraiment peur de ce spin off. J'ai peur que les producteurs, scénaristes et tout s'interessent plus au spin off qu'à CM et même le délaissent. J'ai vraiment pas une vision positive sur ce spin off, et bon c'est dommage de le dire mais j'espère qu'ils vont se planter. | |
| | | Chooky George Foyet
Nombre de messages : 13135 Date de naissance : 30/09/1989 Age : 35 Localisation : Là où l'on peut voir la mer sans fin... Personnage préféré : Hotch *-* Loisirs : Fofo, moto et Calo :-) Date d'inscription : 03/03/2009
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Mer 18 Nov 2009 - 18:15 | |
| Exactement comme Sevnol... ça me fait flipper et j'ai peur qu'il ne remplace CM à la longue donc j'espère aussi, c'est pas sympa, qu'ils vont se planter et que du coup CM va perdurer encore de lonnnngues années | |
| | | Siimplette Agent Fédéral
Nombre de messages : 269 Date de naissance : 23/05/1989 Age : 35 Personnage préféré : Aaron Hotchner et toute l'équipe. Date d'inscription : 10/08/2009
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Mer 18 Nov 2009 - 18:20 | |
| | |
| | | Téti Agent de Liaison
Nombre de messages : 733 Date de naissance : 07/05/1991 Age : 33 Localisation : Dans l'avion de The Expendables Personnage préféré : Hotchner Date d'inscription : 26/09/2009
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Mer 18 Nov 2009 - 18:31 | |
| - reideau a écrit:
- Téti a écrit:
- Merci SD44 pour latrad. !! (et merci Reideau pour l'original !!)
c'est pas moi mais nadia qu'il faut remercier A quelque lettres près c'est pareil ! Merci Nadia ! | |
| | | lolOw Schizophrène
Nombre de messages : 6393 Date de naissance : 29/05/1992 Age : 32 Localisation : *Perdue dans les méandres de ma conscience philosophique et désespérée* Personnage préféré : Morgan, JJ, Emily et Garcia Loisirs : Cette case est désormais trop petite pour tout énoncer x) Date d'inscription : 12/11/2008
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Mer 18 Nov 2009 - 18:34 | |
| Merci pour la traduction | |
| | | Invité Invité
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Jeu 19 Nov 2009 - 15:08 | |
| Topic renommée en: Esprits Criminels dans la presseToute les infos depuis un magazine, quelque soit le pays devra être posté ici! Et non dans la partie Épisodes! Merci! Articles sur Esprits Criminels dans la magazine américain TV Guide du 23 Novembre 2009! - Spoiler:
|
| | | anthony258 Schizophrène
Nombre de messages : 6582 Date de naissance : 24/11/1990 Age : 33 Localisation : Pink City :D Personnage préféré : SSA David Rossi Loisirs : Dessin, infographisme Date d'inscription : 27/10/2008
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Jeu 19 Nov 2009 - 19:58 | |
| Merci Kevin!!! Va falloir que je lisse ça mais pas ce soir car trop d'anglais, tue l'anglais!!! ^^ | |
| | | Asil The Reaper...
Nombre de messages : 10515 Date de naissance : 04/06/1994 Age : 30 Localisation : Là ou vivent les rêves Personnage préféré : Derek Morgan, The Reaper, Prentiss et JJ Loisirs : Mes amis, les chevaux, CM, et VOUS TOUS! Date d'inscription : 18/06/2009
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Jeu 19 Nov 2009 - 20:05 | |
| Merci Kevin!
Ca va, je vais demander a ma coress' de m'aider je pense! | |
| | | Scully Agent de Liaison
Nombre de messages : 848 Date de naissance : 14/07/1977 Age : 47 Personnage préféré : Spencer Reid Date d'inscription : 20/09/2009
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Jeu 19 Nov 2009 - 20:09 | |
| | |
| | | fifine Agent Fédéral
Nombre de messages : 131 Date de naissance : 05/09/1983 Age : 41 Personnage préféré : arron hotchner + jack Date d'inscription : 30/06/2009
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Jeu 19 Nov 2009 - 20:26 | |
| merci kevin
est ce que quelqu'un peut nous faire un résumé en francais svp
merci | |
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Jeu 19 Nov 2009 - 21:39 | |
| bon je résume en gros en attendant les pros :
chris mundy dit que l'episode sera émouvant parce que c'est le 100e et à cause du script
paget dit que ce que hotch aura à affronter sera brutal et si j'ai bien compris tout le monde a pleuré quand il retrouve son fils
après ils parlent des histoires qu'il y a eu en 2005 dans l'équipe : le créateur est parti, puis llola puis mandy aprce qu'il ne supportait plus les scènes difficiles qui lui faisaient penser aux images de l'holocauste TG dit que ces épreuves ont rendu la série plus forte
après j'ai pas trop compris les blagues mais ils disent qu'ils s'entendent bien et rient beaucoup ensemble pour contrebalancer la noirceur des scripts sinon ça peut nous atteindre dit paget, comme ça a atteint mandy
le départ de mandy a laissé les scénaristes dans une position difficile (apparemment ils lui en veulent beaucoup) et puis joey est arrivé et il raconte que toute le mode l'a bien accueilli en criant "hey joe"
depuis les audiences grimpent et la serie est dans les 10 premieres
toute l'équipe a été invitée à la breeders cup à l'occasion du 100e qui a été écrit par l'ensemble des scénaristes sous le pseudo de BO Creese | |
Nombre de messages : 131 Date de naissance : 05/09/1983 Age : 41 Personnage préféré : arron hotchner + jack Date d'inscription : 30/06/2009
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Jeu 19 Nov 2009 - 21:53 | |
| | |
| | | Invité Invité
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Jeu 19 Nov 2009 - 22:03 | |
| merci bcp reideau pour la traduc |
| | | Invité Invité
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Ven 20 Nov 2009 - 11:33 | |
| Date: 19 Novembre 2009 Site: http://www.hollywoodreporter.comLien de l'article: http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/film/news/e3ie595ec28836e2d88f8e326006bc2e387- Spoiler:
Despite the fact that "Criminal Minds" follows a team of 21st century FBI agents who make up the elite Behavioral Analysis Unit -- the bureau's weapon against serial killers and other deadly predators -- Bernero discovered the ancient legend or King Arthur and his Round Table of knights served as the perfect template. The structure is surprisingly simple: The knights meet, there's a call to adventure, then a journey to the dragon, the slaying of the dragon, and the return home.
"That's what these guys are," Bernero says of the series' regulars, comparing them to knights in shining armor. "They're battling the only real monsters we have left in the world."
Bernero's Arthurian standard seems to have served the show well. Despite tough competition, "Minds" was an immediate ratings performer when it premiered in 2005. For the first six weeks of the 2009-10 season, the show ranked 16th among adults 18-49 and cracked the top 10 in total viewers, which explains why it's easily cruising past the 100-episode mark Tuesday. At first glance, "Minds" might appear to be just another solid procedural in a TV landscape where audiences crave to play along with the crime solving on their screens, but CBS Entertainment president Nina Tassler describes the show as "much more character-based."
"Ed was very smart in pointing out you needed to have characters that brought a unique point of view on each crime and each criminal," Tassler says. "If you watch how the characters have arced over the season, certain crimes become personal to them."
Ed Bernero, left, and Joe Mantegna at the 100th episode party Getting personal is a hallmark of the show, because the BAU literally has to break into the minds of the criminals they're tracking to figure out their motives and ultimately bring them to justice. Tassler notes that responsibility "could ultimately take a toll on their characters," but explains Bernero and the show have "been very smart about how you reveal back story, and how you really trust each character's ability to retain their sanity as they deal with the most psychologically deviant criminals out there."
Bernero suggests the "Minds" storytelling is different at its most basic level. "We've never collected a fingerprint, we've never collected a bit of physical evidence," he says. "All we collect is character."
Mark Gordon, whose company created and produces "Minds," notes the show has taken a journey from its initial pitch to 100 episodes. Creator Jeff Davis initially brought Gordon and his company president Deborah Spera the idea for "Quantico," a series that would take one serial killer case and follow it through an entire season. "We changed it to be something different every week because audiences like a close-ended show," Gordon says. "And in syndication it's a better bet."
"In my naivete at the time, I believed completely and wholeheartedly in the success of the show," Spera says, noting she had just transitioned from Showtime where she had been vp movies and miniseries. "I knew we had something special from my perspective. I thought it would find its audience."
When he read the pilot script, actor Thomas Gibson, who plays BAU team leader Aaron Hotchner, knew "Criminal Minds" was promising. "I thought, if it comes together as it does on the page, we've got a shot," he remembers. "You never can predict if an audience is going to embrace or reject it. It really did come together as we hoped. Then we found out we were up against 'Lost.' "
CBS had scheduled "Criminal Minds" on Wednesdays at 9 p.m. up against the second season of "Lost," the critical darling and ratings powerhouse that helped revitalize ABC's brand.
"It was really scary to be up against 'Lost,' and it was really unnerving to see all the critics had it out for us," Spera says. "We were not well-received across the country." But Spera still believed they had a winning idea. "If you go into a bookstore, the crime section isn't getting any smaller. We were looking at crime from a completely different perspective."
Despite the competition, Spera's hunch proved right, even as the show faced other hurdles. "The pilot is the very, very first step in what might be a successful series," Gordon explains. "The first year was complicated in that Ed wasn't there for the pilot." Bernero went to Vancouver and met Davis and the cast before the pilot started shooting, but had to go to New York to finish the final episode of his cop-and-EMT series "Third Watch" on NBC. Davis ultimately left "Minds" for other projects, with Bernero taking showrunner duties. "Making a series is different from making a pilot," Gordon says. "Having a guy like Ed as the showrunner makes a huge difference. The reason the show is run so well is because of him, and I give him an enormous amount of credit."
Having an experienced showrunner like Bernero who knows how to keep the trains running on time also helps "Minds" maneuver through the creative minefield that comes along with producing a very dark show with intense and grisly subject matter, explains Barry Jossen, executive vp studio and creative production for ABC Entertainment Group, which co-produces "Minds." "When the process is working well, it provides for more creative opportunities, and that works really well on 'Criminal Minds,' " Jossen says. "The result is what you see on the screen, which is really consistently good television shows."
Initially Bernero wasn't sure about jumping onto "Criminal Minds" after wrapping up "Third Watch." "It really was a kind of bittersweet time," he explains. "I just wanted to do something lighter."
Bernero was encouraged to take a meeting with Gordon and Spera, who he thought were going to be stereotypical feature film executives. "I had all of these kind of preconceived notions of what this big movie guy was going to be like," he says. "They were so not that. Mark is an incredibly sweet and funny guy. I called my wife and told her I'd like working with them for a while. In this interesting way, all of the darkness of the show disappeared in the lightness of Mark and Deb."
"Minds" has survived "Lost" -- not to mention the yearly winter onslaught of Fox's "American Idol" -- executive changes and even the unexpected departure of former star Mandy Patinkin, who abruptly left the show after two seasons playing Jason Gideon, the emotionally intuitive "mother hen" of the series. What could have been a fatal blow to the show's unique chemistry of character ended up being a strength with the introduction of David Rossi (veteran actor Joe Mantegna). Bernero says he followed the "M*A*S*H" strategy when replacing a character, which is to write someone completely different from who was on the series before. "We went as far away from the Gideon character as we could," Bernero says.
Mantegna picked up on the change right away. While the Gideon character was a bird watcher, Rossi was a hunter. "My very first scene was me blasting a duck out of the air with a shotgun," Mantegna says. "It was a pretty bold statement."
The transition also allowed for about seven episodes without Gideon or Rossi, which provided the rest of the cast -- Gibson, along with Shemar Moore, Paget Brewster, Matthew Gray Gubler, A.J. Cook and Kirsten Vangsness -- the chance to work as a group independent of either character. "People got used to the fact that these guys could do it too," Bernero says. Mantegna credits that move with making his transition into "Criminal Minds" so smooth. "I felt like I was entering the Yankees," Mantegna says. "They had lost a major player, but a position was open." Mantegna has now shot more episodes of the series than Patinkin.
It's no surprise CBS has greenlit a "Minds" spinoff written by Bernero's fellow executive producer Chris Mundy that is set to air this season. "It will be very special," Gordon explains. "It will satisfy the enthusiasm of the show, but it will also be different enough so you won't feel you're watching an episode of 'Criminal Minds' with different people on it."
While the details of the series are still being worked out, the success of the spinoff will be tied back to what makes the original series so successful, says David Stapf, president of CBS Paramount Network Television, which also co-produces "Minds."
"A big part of what makes 'Criminal Minds' work is hopefully what makes the spinoff work," Stapf explains. "Each member of the team brings a different flavor to the team. You would hope to get the same set of characters that help define what they do for a living."
Bernero is excited about his show hitting the 100-episode mark, but feels the series is just beginning to hit its mark. "I honestly don't see a reason why we couldn't do 300 episodes," he says. "We still have things to explore with these characters. We're still having a great time."
|
| | | Chooky George Foyet
Nombre de messages : 13135 Date de naissance : 30/09/1989 Age : 35 Localisation : Là où l'on peut voir la mer sans fin... Personnage préféré : Hotch *-* Loisirs : Fofo, moto et Calo :-) Date d'inscription : 03/03/2009
| | | | SD44 Incendiaire
Nombre de messages : 1085 Date de naissance : 02/10/1977 Age : 47 Personnage préféré : Aaron Hotchner Date d'inscription : 23/09/2009
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Ven 20 Nov 2009 - 12:22 | |
| | |
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse Dim 22 Nov 2009 - 11:04 | |
| quelqu'un veut bien me faire un résumé en français s'il vous plait | |
| | | Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: Esprits Criminels dans la presse | |
| |
| | | | Esprits Criminels dans la presse | |
|